Pages

Monday 19 March 2012

Temukan Aku Dalam Istikharahmu....

expr:id='"post-body-" + data:post.id'>
“Salah satu dari kebahagiaan anak Adam adalah menyerahkan pilihannya kepada Tuhan-Nya, dan keridhaannya terhadap ketentuan. Dan salah satu kesengsaraan Bani Adam adalah meninggalkan istikharahnya kepada Allah ta’ala dan membenci setelah adanya ketentuan.” (HR Abu Asy-Syaikh Ibnu Hibban, Al-Ashbahani dan Al-Bazzar)....


     Apakah kamu tulang rusuk yang ditugaskan utuk melindungi dan menyayangi daku. Mengapa mesti ada perasaan curiga saat kita ketemu cinta.

     Dalam keheningan malam ku dampar rasa hati pada Ilahi. Agar perasaan curiga yang membelenggu hati berlalu pergi. Ku pohon satu tatapan bayangan ajar kita tidak salah memilih jalan.

     Wahai kasihku, temukan aku dalam istikharahmu, kerana aku juga sedang mencarimu dalam istikharahku.

     Andai jawapannya telah kamu ketemu, dan ternyata daku sebahagian dari tulang rusukmu. Ambillah daku, nikahilah daku, agar daku halal untukmu. Pandulah aku meniti jalan Ilahi agar kita akan tetap bersama suatu hari nanti.

     Andai yang muncul diistikharahmu bukan seperti anganmu. Janganlah kamu berpaling dan terus berlalu meninggalkan daku dalam pilu.

     Marilah kita bersama-sama merangkai kata kepada yang Esa. Sesungguhnya Dia sentiasa mendengar setiap permintaan hamba-hambanya tanpa disia-sia.

     Apabila kamu menutup mata dari melihat orang yang paling kamu cintai, cinta itu akan berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dalam hatimu untuk jangka masa yang cukup lama....



Best regards,

0 comments:

Post a Comment

Silalah Komen, Jika Sudi!!!! ^_^v