Pages

Wednesday 29 February 2012

Mengapa kau sentuh hatiku….

expr:id='"post-body-" + data:post.id'>
Jangan buat wanita itu jatuh cinta, kalau anda tak cintakan dia - Ustaz Azhar Idrus




Apa niat mu menyentuh hati ku dan terus berlalu. Adakah kamu sengaja ingin meninggalkan jejak mu di hati ini, agar aku terluka. Hingga aku memasang harapan terlalu tinggi dan akhirnya jatuh tersungkur menyembah bumi.

Jika kamu memancing ikan. Setelah ikan itu melekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu. Jangan sesekali kamu MELEPASKAN ia semula ke dalam air begitu sahaja. Kerana ia akan sakit dari ketajaman mata kailmu, mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup.

Begitu juga setelah kamu memberi PENGHARAPAN yang banyak kepada seseorang. Setelah ia mulai MENYAYANGI mu, hendaklah kamu MENJAGA hatinya. Janganlah kamu meninggalkannya begitu sahaja. Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersama mu atau mungkin dia TIDAK DAPAT MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingati mu.

Mengapa kamu gemar berbicara tentang cinta, jika kamu tidak bermaksudkannya. Mengapa kamu gemar berbicara tentang perasaan, jika hati kamu tidak pernah mengharapkannya. Mengapa kamu gemar mengukir janji, jika kamu tidak pernah ingin menunaikannya.

Pernah kamu tahu, pahit dari kekecewaan itu. Pernah kamu tahu, saat ku merindui kamu hati ku hancur berkeping-keping dan ku terus mencuba mencantumkannya semula. Pernah kamu tahu, ku di sini selalu mengingati mu. Walaupun ku tahu kamu tidak pernah mengingati aku. Bukan ku tidak cuba untuk melupakan kamu, namun ku tak mampu.

Jika kamu memiliki sepinggan nasi yang pasti baik untuk diri mu. Mengeyangkan dan berkhasiat. Mengapa kamu berlengah dan cuba mencari makanan yang lain. Kerana kamu terlalu mengejar kelazatan. Kelak nasi itu akan basi dan kamu tidak dapat memakannya.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan yang pasti membawa KEBAIKAN kepada mu, yang MENYAYANGI mu dan MENGASIHI mu. Mengapa kamu berlengah lagi, dan cuba membandingkannya dengan yang lain. Kerana kamu terlalu mengejar KESEMPURNAAN. Kelak kamu akan KEHILANGANNYA. Apabila dia telah menjadi milik orang lain, kamu juga yang MENYESAL.



Best regards,

0 comments:

Post a Comment

Silalah Komen, Jika Sudi!!!! ^_^v